Här finner du svar på de vanligaste ställda frågorna. Hittar du inte det du vill ha svar på är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@lifelongbyollegard.se
RETURER OCH BYTEN:
HUR RETUNERAR JAG MIN VARA?
För att returnera dina produkter följ nedanstående steg:
1. Kontakta oss på info@lifelongbyollegard.se gällande din retur. Inkludera ditt ordernummer samt anledning till returen för att få din retursedel via e-post, till den e-postadressen du angav vid beställning.
2. Packa produkterna du vill returnera, använd helst originalförpackningen som produkterna levererats i.
3. Skriv ut din retursedel och fäst den på ditt paket.
4. Lämna in paketet hos ditt närmaste Postnord-ombud. Glöm inte att spara returkvittot.
5. Spåra din retur med hjälp av ditt spårningsnummer från Postnord, för att säkerställa att vi får returen.
BEHÖVER JAG RETUNERA MINA VAROR I ORGINALPAKETET?
Vi uppmanar alla våra kunder använda samma förpackning som beställningen mottogs i om Du gör en retur. Detta eftersom den kan återförslutas vilket därmed minimerar miljöpåverkan. Det går även bra att returnera i någon av Postnords paket med samma mått som orginalpaketet.
HUR LÄNGE KAN JAG BEHÅLLA EN PRODUKT INNAN JAG RETUNERAR DEN?
Returer ska göras inom 30 dagar från det att Du mottagit din order. Återbetalning för returnerad produkt kommer att göras inom 14 arbetsdagar från att returen är mottagen, med samma betalningsmetod som vid ordertillfället.
VAD HÄNDER OM MIN PRODUKT BLIR SKADAD UNDER EN RETUR TILL ER?
Produkter som Du väljer att returnera är ditt ansvar fram tills att de når oss på Lifelong by Öllegård. Se därför till att packa produkterna noggrant och efter våra rekommendationer.
HAR NI MOTTAGIT MIN RETUR?
Du får en returbekräftelse via mejl så fort vi tagit emot din retur. Från det att Du lämnat in din retur hos ditt närmsta ombud kan det ta upp till 14 dagar innan Du får din återbetalning från oss.
KOSTAR DET NÅGONTING ATT GÖRA EN RETUR?
Det kostar 39 SEK att göra en retur på lifelongbyollegard.se inom Sverige. På grund av miljöskäl vill vi inte uppmana våra kunder att göra onödiga returer.
HUR GÅR ER RETURHANTERING TILL?
När Du vill påbörja en retur hos oss vill vi att produkten som returneras eller byts ska vara i nyskick, vilket innebär att produkten ska vara oanvänd. Men du får givetvis prova produkten hemma. När vi tagit emot din retur kan det ta upp till 14 dagar innan vi behandlar den och godkänner varorna i vår kvalitetskontroll. När vi behandlat din retur kontaktar vi dig via e-postadressen som du angav vid beställning. Ifall din retur inte skulle gått igenom får du vidare information. Om returen godkänns så debiteras beloppet för det ursprungliga ordervärdet på ditt valda betalsätt, exklusive eventuell fraktkostnad. En kostnad för returfrakt på 39 SEK dras av från din återbetalning.
Om Du betalat med kort via Klarna eller PayPal kan det ta upp till 5 bankdagar att få tillbaka pengarna. Om det dröjer längre ber vi dig att kontakta oss på info@lifelongbyollegard.se.
HUR BYTER JAG MIN VARA?
Du kan byta din produkt kostnadssfritt till en annan storlek inom ångerfristen på 30 dagar genom att returnera din befintliga storlek och beställa en ny storlek på lifelongbyollegard.se.
För att byta produkter från Lifelong gäller nedanstående steg:
1. Kontakta oss på info@lifelongbyollegard.se och meddela oss ditt ordernummer och att du vill göra ett byte.
2. Vi skickar en retursedel och en rabattkod för gratis frakt för dig att använda vid den nya beställningen.
3. Skriv ut din retursedel och fäst den på ditt paket.
4. Lämna in paketet hos ditt närmaste Postnord-ombud. Glöm inte att spara returkvittot.
5. Spåra din retur med hjälp av ditt spårningsnummer från Postnord, för att säkerställa att vi får returen.
6. Gå in på lifelongbyollegard.se och lägg en ny beställning. Glöm inte att skriva in rabattkoden i kassan för gratis frakt för ditt byte. Du får ett bekräftelsemail när din order är mottagen.
Om Du vill nyttja din bytesrätt behöver varorna skickas tillbaka i sitt ursprungliga skick.
LEVERANS OCH BESTÄLLNING:
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Vår leveranstid är vanligtvis 3-5 dagar. Observera att denna leveranstid kan komma att variera beroende på var Du bor och vilken tid på säsongen som beställningen görs.
HAR MIN ORDER GÅTT IGENOM?
När Du slutfört ditt köp skickar vi automatiskt en bekräftelse till din e-postadress på att vi har mottagit din order. Observera att detta endast är en bekräftelse och inte ett bindande godkännande av din beställning. Det bindande avtalet bildas när vi skickar dig en leveransbekräftelse till e-postadressen du angett vid beställning.
HUR MYCKET KOSTAR FRAKTEN NÄR JAG HANDLAR PÅ LIFELONG BY ÖLLEGÅRD?
Vi tar ut en fraktavgift på 59 SEK på alla beställningar inom Sverige. Detta kan påverkas ifall Du exempelvis köper i annan valuta, då räknas beloppet i din lokala valuta. I kassan kan Du se alla kostnader inklusive fraktavgiften.
Beställer Du över 699 SEK erbjuder vi fri frakt inom Sverige.
VILKA LÄNDER LEVERERAR LIFELONG BY ÖLLEGÅRD TILL?
Lifelong By Öllegård levererar i dagsläget endast inom Sverige, men vi jobbar med att inom kort kunna leverera till andra länder. Du får gärna höra av dig till oss på info@lifelongbyollegard.se för alternativa leveransmetoder utanför Sverige, mot en potentiell extra avgift.
VILKA BETALNINGSALTERNATIV ERBJUDER NI?
Vi erbjuder olika betalningsalternativ via Shopify Payments. Exempelvis Visa, Mastercard, Apple pay och American Express. lifelongbyollegard.se erbjuder även betalning via Klarna och Paypal.
VAD HÄNDER OM JAG GLÖMMER ATT HÄMTA UT MIN ORDER?
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar kommer det automatiskt gå i retur till oss. Din order kommer därmed annulleras och vi återbetalar varuvärdet till dig.
KAN JAG ÄNDRA/ANNULLERA MIN ORDER EFTER ATT JAG GENOMFÖRT DEN?
Tyvärr kan man inte själv ändra eller annullera en order, kontakta oss på info@lifelongbyollegard.se så försöker vi hitta en lösning.
HUR GÅR BESTÄLLNINGSPROCESSEN TILL?
Efter att Du har lagt din beställning via hemsidan kommer Du att få en bekräftelse via e-post med alla beställningsdetaljer och ett beställningsnummer till den e-postadress som Du angav i kassan. Beställningshantering och genomförande tar vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Du kommer då att få en leveransbekräftelse via e-post med ett spårningsnummer. Leveranstiden beror på vilket fraktalternativ som valdes vid kassan och vart beställningen skickas.
ÅNGERRÄTT:
VAD INNEBÄR ÅNGERRÄTT?
Detta innebär att Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från den dagen som Du tog emot din beställning och få pengarna tillbaka för produkternas ordervärde.
KAN JAG ÅNGRA ALLA KÖP?
Nej tyvärr har Du inte rätt att ångra produkter som är smutsiga, defekta eller om skyddsplasten är borttagen. Vi uppmanar alla att prova våra plagg med underkläder av hälso- eller hygienskäl .
VAD INNEBÄR ETT VÄRDEMINSKNINGSAVDRAG?
Det innebär att vi har rätt att dra av ett belopp med vilket produktens värde har minskats om Du har använt produkten mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, karaktär och funktion.
HUR SKER MIN ÅTERBETALNING?
Återbetalning sker när vi tagit emot din retur/ditt byte och betalas ut på samma sätt som när Du betalade ditt köp.
Om Du betalat med kort via Klarna eller PayPal kan det ta upp till 5 bankdagar att få tillbaka pengarna. Om det dröjer längre ber vi dig att kontakta oss på info@lifelongbyollegard.se.
ÖVRIGT:
HUR TVÄTTAR JAG MINA PLAGG?
Vi vill att Du behandlar dina Lifelong plagg med kärlek så du kan använda dem länge!
Vårt första råd är att alltid läsa tvättlappen som sitter på dina plagg innan Du tvättar dem. Om Du följer dessa råd kan Du vara säker på att dina plagg kommer att må bra. Det är viktigt att tänka på att inte tvätta plaggen i onödan, både för miljön och för plaggens livslängd.
HUR VET JAG MIN STORLEK?
Varje plagg har en måttlista som Du hittar vid varje produkt på dess produktsida. Måtthänvisningen som visas för plaggen är ungefärliga och ger dig riktlinjer inom vilken storlek som kan passa dig bäst.
DET SAKNAS VAROR I MIN BESTÄLLNING, VARFÖR?
Så ska det inte vara. Men ibland kan det tyvärr gå fel när vi plockar ihop dina varor och vi hjälper dig gärna direkt, kontakta info@lifelongbyollegard.se.
HUR ANVÄNDER JAG MIN RABATTKOD?
Klicka på varukorgen uppe till höger på hemsidan och fortsätt till kassan. Till höger på denna sida ser Du en översikt över din(a) produkt(er) och under ett fält för rabattkod. Lägg till koden i fältet och klicka på "aktivera", bredvid koden, så kommer det totala orderbeloppet att uppdateras. Observera att Du inte kan kombinera koden med andra rabatter. Om Du vill ta bort koden klickar Du bara på det lilla krysset i kodens högra hörn.
Du hittar mer information under Allmänna Villkor och Integritetspolicy. Det är viktigt att Du läser igenom dessa villkor innan du lägger en beställning hos oss.